Väldigt länge sedan jag red sist!

Hej bloggen :)

Jag spenderade min fredagskväll på ett väldigt mysigt sätt. Hos johanna - www.psjohanna.blogg.se - med två väldigt bra filmer, massa prat och Ben & Jerrys glass :D Det kunde knappast bli bättre. Sedan sov jag hos henne och det var väldigt mysigt. Jag drömde att hennes hus brann upp och att hennes pappa körde hela vägen från sig till henne för att rädda oss. Jag har drömt typ samma grej tre gånger nu, alltid när jag sover hos henne. Vad är grejen med det lix? ^^ Vi får hoppas att jag inte är synsk ;)

Vi vaknade vid 9 på morgonen idag. Johanna tyckte att det var en vanlig tid -.- Jag kände det som om jag hade sovit i typ två timmar och var helt död. 2 är en okej tid att vakna på en helg. Helst kvart i 3. Tycker jag då ^^

Men det var helt galet vackert ute, så det var nästan okej att gå upp så tidigt.
Vi åt frukost, johanna har de konstigaste matvanorna, och sedan cyklade vi ut till hennes stall. Det var väldigt kallt. 0-gradigt liksom :o Vart tog hösten vägen, det är ju snart vinter? !

Frost, Blå, lila, blomma

Jag hade kunnat ta 200 bilder på denhär blomman, men det är bara jag som tycker att det är kul att stå ute och frysa som fan för att ta bilder som inte skiljer sig så mycket på samma motiv ;)

frost, åker, landskap

Lite stolt över mig själv som lyckades ta denhär raka bilden ifrån cykeln ^^ Jag tog en till med värsta fina motivet, samma åker fast nederdelen var vita ensilagebalar med glittrande frost på istället för denhär risiga busken. Men den var väldigt sned. Jag höll på att cykla ner i diket typ ;) Jag och cyklar är inte vänner.

Gäss

Gäss eller ankor eller vad dehär djuren nu är, är utan tvekan de hemskaste djuren i världen. Jag blev så himla skrämd när de började skrika åt mig ^^ Det var bara att skrika tillbaka som tur var, så sprang dom undan. Men fy vilka läskiga djur, jag lär ju drömma mardrömar ^^ Dom var ju överallt också.

Men dethär djuret är inte lika hemskt :)

Alegro, tysk ridponny, fux, häst, ponny

Alegro :) Som har äran att vara med på min header och på mina visitkort ^^
Han är så gaaalet söt :) Och en väldigt rolig ponny. I en väldigt bråkig ålder nu dock. Ska bråka och inte göra som johanna - www.psjohanna.blogg.se - säger. Inte lydigt -.-

Johanna & Alegro, collage

Lite bilder från när Johanna red bebisen :)

Sen fick jag rida. Haha ^^ Jag har bara ridit honom en gång tidigare, och då var han fyra år och de hade precis köpt honom. Men nu är han 6 och det är lite skillnad! Och en väldigt stor skillnad på min bäbis och honom, även om dom båda är 6-åriga tyska ridponnyer. Man märker att det är fullblodslinjer i Cattis och mer welsh i Alegro.
Men jag gillade honom. Han är så himla mysig och väldigt personlig :)
Han blev väldigt tveksam när jag skulle kräva saker av honom, och vänster varv var uppenbarligen hans dåliga varv. Mitt också -.- Men det gick bra :)
Jag var lite stel när jag hoppade av kände jag och väldigt otränad ^^

Anna Thistla & Alegro

Johanna tog kameran och tog ett par bilder. Denhär var den enda som jag inte skämdes galet mycket för att lägga upp så det blev den. Bevis på att jag rider lix ^^
Jag är ovan att se mig själv i svart hjälm. Jag gillar min bruna bättre känner jag. Viktigt att veta, eller hur? ;)

hejda

Kommentarer
Postat av: Lovis

Det är alltid mysigt att sova över hos kompisar och kolla på filmer tillsammans :) Ni verkade ha haft kul där ^^ Vilka konstiga drömmar man kan ha... Ja, vi får hoppas att du inte är synsk :O Fast om det vore om en dröm om där du fick den finaste hästen i världen så fick man väl hoppas att du var synsk :P Jag vaknar alltid vid 7 tiden, vare sig det är helg eller inte. Väldigt störande...

Om du säger att det var galet fint väder, så säger jag att bilderna var sjukt underbara! :D

Och att Alegro är en av de finaste hästarna jag sett. :)

Gillar ankor, men inte gäss... Fast alla fåglar är rätt läskiga ibland :S Synd att du inte la upp fler bilder när du själv red, hade jätte gärna velat sett dem :D <3

Kram

2010-10-16 @ 16:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0