Ridningen - För alltid eller?

Hejhej :) Godmorgon/Godnatt.
Jag har ingenting annat för mig just nu, förutom att fördriva lite tid framför datorn, så jag tänkte att jag ska blogga :) Och då tänkte jag att jag ska fylla på med en grej som jag glömde nämna i gårdagens inlägg.

Och det är att jag inte rider så mycket längre :)

Jag red hela sommaren och jag tyckte det var kul och så, hästar är så himla härliga djur och när det går bra är det så galet härligt. Men jag ställer skyhöga krav på både mig själv och ponnyn, så det hela blev lite ångestladdat för oss båda. Och sedan började ju skolan halvvägs in i Augusti och jag kände att nej, jag orkar inte med både och.
Verkligen inte.
Det ska ju vara kul att åka ut till stallet och rida, men jag har aldrig riktigt känt något sug efter att göra det. Att rida är kul, men jag hade föredragit om någon mötte mig på parkeringen med en häst som var ryktad, sadlad och framskrittad ^^ Och medan jag red ska denna någon helst mocka i stallet och fixa allt sånt, så att den kan komma och skritta av hästen när jag är klar igen ;) Det vore något ^^

Men nu när jag kommer hem efter skolan så vill jag göra så mycket annat än att åka ut till stallet och rida. Speciellt de veckorna som jag slutar klockan fem i göteborg och sedan inte kommer hem förrän sex på kvällen. Då är jag inte hemma från stallet förrän typ 9, och det är inte roligt. Dessutom är jag så galet trött efter skolan att jag bara vill lägga mig ner och sova i två veckor ^^
Min kompis johanna, som är lite galen på alla sätt ^^, brukar gå upp tidigt när vi slutar skolan och rida innan. Never in my life säger jag om det.

Så det är i stort sätt bara min syrra som rider Cattis nu.
Jag kan rida någon gång ibland, en helg eller när hon inte har tid. Men jag orkar liksom inte ta det seriöst. Men jag gillar fortfarande hästar :) Massor. Inte hästmänniskor dock, men det är en annan sak ^^ Och ett annat inlägg (;

hejda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0