Anna Thistlas blogg

Nu när jag är klar med bloggdesignen och allt (och inte har något bättre för mig) så tänkte jag att jag skulle presentera mig själv och bloggen lite, så att inte allt jag skriver blir helt förvirrande ^^ Med gamla hästar, stall osv. Det går ju att kika på min gamla blogg också om någon vore intresserad utav det - www.hastblogg.wordpress  - men där är jag alltså inte aktiv längre. Anledningen är att jag ville skapa min egen bloggdesign och bestämma utseendet lite mer fritt, på wordpress finns det ett par teman och det är bara de som går att använda. Och det var helt konstigt att försöka ladda upp ett tema, verkligen hur konstigt som helst. Så det blev blogg.se ^^

Men lite kort om mig då ^^ Jag heter Anna Thistla (nähä) och är 16 år. Fyllde den 11 april då. Jag går första året på Jensen Gymnasium Näckrosdammen och Göteborg coh min linje är Samhäll Beteendevetenskap. Det är värsta härliga skolan, friskola med träning för verkligheten som "tema" och koncentrerad läsning av ämnena. Nu på höstterminen läser jag bara 7 ämnen och varannan vecka går jag 8 till ungefär halv 1 och varannan vecka går jag ungefär halv 1 till 5.
Jag bor i ett hus i Alingsås, sörhaga, med mamma och pappa och lillasyster. Förut bodde vi på värsta fina gården på landet mellan Alingsås och Vårgårda, men för... 2 år sedan måste det vara, flyttade vi in till stan. Min pållehäst står på ridskoleanläggningen, i privatponnystallet - www.alingsasryttarsallskap.nu - .
Ponnyn heter Catwalk och är 6 år. Jag har haft henne i typ... några månader, 5 kanske? Jag har ingen riktig koll på det ^^ Hon är ett tyskt ridponnysto efter Brillants Boy med inriktning på dressyr. Hon är ganska känslig för både tygel och skänkel och väldigt grön eftersom hon gick med föl efter Top Nordpol i ett år under sin utbildning också. Men hon är himla vacker och mysig :3 Hon är den bruna ponnyn på min header om ni undrar ;)

cattis

cattis2

cattis3

Där var några bilder på henne :)

Innan vi köpte Cattis då? Jo, då hade jag den finaste hästen i hela världen :) Min älskade Calle ^^ Calypso. Det känns fortfarande helt overkligt att han inte finns längre, att han galopperar på de evigt gröna ängarna i Trampalanda. Och det känns lite hemskt att jag säger att han är världens bästa häst när jag har Cattis, men så är det bara. Jag hade honom i typ... Tre år måste det ha varit. Shiet, så länge? Ja. Men jo.

Han var en korsning mellan Quarterhäst och något annat som ingen orkat ta reda på, även om både hans mamma och pappa finns med i stamtavlan. Han var 148 cm i stamtavlan, men egentligen var han säkert upp mot 150 och han var verkligen en storhäst när det kom till ridningen. Dom travstegen alltså, även om han var lite lat av sig och aldrig sträckte ut benen i samma långa fina steg som Cattis så kändes det som om man reste sig och sedan fick vänta ett tag innan man skulle sätta sig ner igen ^^ Och så satt man en stund innan det var dags att resa sig.
Han var väldigt högrest i kroppen, med långa ben, kort rygg och rumpa och hög hals. Och fyra helt vita ben. Hans ena öga var ljusblått och hans tunna bläs var lite sned.

Det var inte så att jag och Calle var ett ekipage på elitklass eller så ^^ Jag tror jag hopptävlade honom 3 gånger det första året, sen blev ju jag sjuk -.- Och sedan tog det ett tag innan vi kom igång ordentligt och då tävlade jag typ 2 gånger och sedan kraschade jag rätt in i ett hinder på en tävling i herrljunga. Och innan det hade jag ramlat av på framhoppningen precis innan det var dags att starta och bara fem dagar innan på träningen ^^
Jag är fortfarande värsta skraj för att hoppa måste jag säga ^^

Men Calle var ändå världens bästa ponny och så himla härlig och personlig och mysig :) Min bäbis. Men i höstas, tror jag det var, så började vi märka på honom att han var stel i benen och så. Det visade sig vara spatt, efter många undersökningar på olika djurkliniker. Efter mycket funderande så tog vi ändå bort honom.
Haha, oj, nu blev hela stämningen väldigt sad känner jag ^^

call1

calle2

Precis efter att denhär bilden är tagen får han ryck och börjar bocka som satan ^^ Jag sitter kvar ett bra tag, men så glider jag lite på sidan och ramlar av och bryter armen ^^ Spenderade typ 6 timmar på akutmottagningen den kvällen! Och axeln var inte det enda jag har brutit när jag har ramlat av honom, i våras bröt jag lillfingret ^^

calle3

calle4

Som tur är är det lillasyrran som rider på denhär bilden ^^

calle4

Här tränar vi terränghoppning på Hajjerna - www.hajjerna.se - ! Det var galet kul :)

calle5

Tjao :) Det var väl lite om mina senaste hästar. Innan dess har jag haft andra också, jag har haft häst sedan vi hyrde min första shettlandsponny när jag var tre år ^^ Det känns nästan lite sorgligt att jag inte rider så mycket längre. Men det är så galet mycket i skolan och jag känner inte riktigt att det är värt att åka ut till stallet. Det är liksom inte kul längre. Men jag gillar fortfaranade hästar :)

Förutom hästarna så tar datorn en stor del utav mitt liv. Jag har facebook såklart, och spotify. Inte twitter ännu, men jag bloggar och läser bloggar och älskar att sitta och surfa. Och mitt intresse för fotografering är super att kombinera med Photoshop :) Jag sitter ofta och pillar med bloggdesigner och bilder.

Sen får jag ju inte glömma att jag har en liten katt också :)

narda

Bernarda heter hon, och är en tvåårig ragdollhona :)

Och det var lite om mig ^^ Haha.

hejda

Kommentarer
Postat av: Lovis

Jag måste verkligen säga att du lyckats bra med blogg designen, den är ju helt otrolig!

Sen är det att jag är så förälskad i din Catwalk <3 Hon är också helt otrolig! Finaste hästen i världen. Calypso var verkligen jätte fin, och du har tur som har fått tillbringat några år med honom. Synd bara att ni var tvungna att ta bort honom :( Verkligen synd. Hehe, min häst brukar också få ryck på ängar ;) <3

Oj vilken krash för dig(eller var det din sysyter?), alltså bilden där :P Det måste ha gjort ont... Oj, har alltid önskat att jag kunde bli lika duktig som dig på att göra grafik. <3 Önskar verkligen det!

Gud vilken fin katt <3 Sötaste katten jag sett :D



Ja, det var väl det ;P Kram kram och lycka till med Catwalk :D

2010-10-15 @ 07:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0