Plugga, nu eller senare?

"En annan dagen är den bästa om du behöver få något gjort." Speciellt om den andra dagen är en dag långt långt bort från idag. Och om ingen annan dag finns, fungerar en timme, en annan stund eller en annan gång minst lika bra.

Det har alltid varit lite utav mitt motto ;) Men nu känner jag att jag går på gymnasiet. Måste verkligen ta tag i hemtentan som jag har att göra nu tills på fredag. Men jag är väldigt opepp. Jag har gjort ungefär allt som man kan göra för att slippa plugga sedan jag kom hem vid typ halv 3 idag. Städat rummet, rensat på skrivbordet, ätit, sett på TV, lagat mat, ätit macka, städat, lekt med min katt, sett på lite tv till, skött om min farm på farmville, läst mina mail, kollat i Hööks-katalogen och nu till slut kan jag inte komma på något mera ^^ Blogga får bli det sista jag gör helt enkelt.

Jag har valt att skriva om kolonialiseringen som Europa höll på med under 1500-1700. Ska presentera lite fakta och så för att få G och för MVG-VG så var det en skitjobbig punkt -.- Dra slutsatser, konsekvenser, orsaker och massa mer. Jag orkar inte .___. Jag brukar alltid missa en massa när det är såna uppgifter. Tur att jag har till på fredag att bli klar i alla fall. Men jag ska göra klart G-frågan idag i alla fall. Om du råkar vara expert på detta så får du hemskt dela med dig av dina kunskaper ;)

hejda


Kommentarer
Postat av: Lovis

Hej Anna Thistla! :) Oj, tycker det är grymt tråkigt att plugga, så jag brukar också göra som du, städa rummet, äta, kolla på tv. Men vad tjänar man på det? Ingenting, så därför tycker jag man ska ta tag i det när man kommer hem :) Fast det kanske inte du tycker ^^' Det verkar vara svårt att skriva om kolonialiseringen som Europa höll på med under 1500-1700... :/ Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, men jag kan alltid önska dig ett stort lycka till :D

Kram :D

2010-10-19 @ 18:26:25
Postat av: Anonym

DIn blogg mitt liv ;)

2010-10-19 @ 18:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0