Länge sedan sist

Har det varit :)

Jag skyller på att det har varit mycket i skolan, men jag har inte direkt suttit med läxor hela kvällarna så jag är egentligen bara lat :) Har inte haft så mycket att blogga om heller.

Det regnar riktigt mycket här i Alingsås. Ännu mer i Göteborg. Det är så himla trist. För ett par dagar sedan var vädret värsta fint, frost på mornarna och sol på eftermiddagen, nu är det regn regn regn och blåst. Jag längtar inte tills det blir snö. Jag hatar allt med vintern .___.

Lights, in, Alingsås, ljus i alingsås, hus,

Men det är i alla fall mysigt med mörker. Jag vill verkligen inte att det ska vara mörkt hela tiden, men på natten är det fint. Fast denhär bilden tog jag på väg hem från skolan i måndags -.- Jag vet, roligt att jag är hemma vid halv 7 när jag slutar sent. Nej, verkligen inte. Bilden är på ett hus nära mig, det är en del av Ljus i Alingsås-slingan. Väldigt fint belyst tycker jag :)

LIA B&V

Ett spökhus :)
Halloween är ju snart på tal om spökhus! Mysigt :D Jag gillar halloween, skulle hemskt gärna bo i USA där det firas ordentligt. For the record - Jag tror inte på spöken eller andar (;

Jag och min johanna - www.psjohanna.blogg.se - och agnes - www.baraagnes.blogg.se - som är hemma från Kiruna i två veckor nu, tog en fika på Espresso House, som för övrigt är det bästa fiket någonsin, innan skolan imorse. Så himla mysigt var det, och galet kul att få träffa agnes som jag inte sett sen i typ... augusti.
Det kändes konstigt att åka till skolan sen, hela veckan blir väldigt konstig när jag börjar vid 12-12.30 varje dag. Hinner knappt vakna innan det är dags att gå och lägga sig känner jag. Och speciellt idag när jag vaknade vid halv 10 (som ju verkligen är sovmorgon när det är en vanlig skoldag lix) och gick in till stan och tog en varm choklad och kladdkaka till frukost. Frukost som kostade 60 (!) spänn, men det är värt det :) Och man får ju värsta rabatten med CSN-kortet, halleluja, lite farligt för mig och johanna bara, som går förbi typ 5 Espresso-House-caféer på vägen hem från skolan.

Kom ifrån ämnet en del nu ^^
Men det känns som om jag har hunnit med värsta mycket idag och det är ju bra! Gått i skolan och allt. Vi hade en vikarie på historian och matteprov. Ingen samhäll, kompledigt för att vi gick på en rättegång i torsdags morse. Så jag var hemma hyfsat tidigt :)

Jag fick pizza till kvällsmat och hade liten sparad Ben & Jerrys i kylskåpet :) Imorgon bär det av till Falköping, jag ska fotografera min moster och mormors valpkull som är... 10 eller 8 veckor eller något sådant ^^ www.honungsmane.com är min mosters hemsida :) Bichon Havanais föder hon upp. Små hundar. Jag gillar inte små hundar ^^ Först ser de ut som råttor och sedan riskerar man att trampa på dom hela tiden ^^ Jag gillar inte hundar över huve taget faktiskt.

hejda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0