Äntligen är det helg!

Hejhej bloggen :)

Tidig fredagskväll är det nu, troligtvis den bästa tiden på hela veckan. Så himla skönt att bara ha kommit hem från skolan, vara fri från läxor och ha hela helgen framför sig! Min helg blir soft, jag ska till falköping imorgon och vakta mormors hundar för att tjäna lite pengar och då måste jag visserligen vakna halv 8, men hundarna är lugna så jag kan sitta där och bara ha det så himla mysigt :) Läsa en bok och sitta vid datorn hela dagen typ. Jag tror att jag ska ner och köpa lite godis från Hemakväll snart så jag har något gott att äta.

Om jag inte hade åkt till falköping tror jag att jag hade följt med jonna ut till stallet och kollat på tävlingarna. Alingsås - www.alingsasryttarsallskap.nu - anordnar nämligen finalen i division... III? Tror jag, haha, dåligt av mig att inte ha koll på i vilken division min syrra tävlar min ponny ^^
Det var helt galet många starter tydligen. Jag undrar om parkeringen på anläggningen kommer räcka till? Det brukar vara lite tajt med platser när det är fulla klasser.

Men det är inte konstigt att det är så himla många anmälda, det finns verkligen inte många dressyrtävlingar för ponnyer i närheten. Johanna - www.psjohanna.blogg.se - ska tävla i... Gråbo? Eller något sånt, nästa helg, en dressyrclearround. Men nu när syrran har tävlat har det i princip bara funnits lagklasserna att anmäla sig till. Tråkigt. Det borde finnas mer dressyrtävlingar tycker jag, speciellt på våren.

Min syrra ska i alla fall starta vid halv 3 första gången i morgon. Då fattar ni att det är galet många ryttare ^^ Stackars domare. De första ekipagen i varje klass är ju kul att se på, men efter den femte som rider ett program har man tröttnat. Jag tycker dressyr är galet segt, till och med Kür-programen som ändå inte ser helt likadana ut. Men jag kollade på ett youtube-klipp med Tortilas, eller hur han stavas, den svarta hästen som är världsmästare i Kür, från VM, och det var ju lite kul såklart. Helt gaaalet fin är han den hästen.
Men förutom det, så nej tack. Inte dressyrtävlingar.

Startfältet brukar ju inte vara så himla imponerande heller. Tråkiga bruna ponnyer som rids utav 18-åriga tjejer som trycker ihop dem för att de ska gå fint, ungefär. Om man är 18 och rider sin D-ponny för sista året, i LC på lokal nivå borde man nästan skämmas tycker jag ^^ Självklart beror det helt på anledningen till varför man väljer att starta hästarna i såhär, men över lag är det min åsikt. Det är dålig stil faktiskt, att ställa upp i en klass där det finns yngre ungar som tex min syster, som kämpar med sin häst och inte har växt ur den eller haft den i 6 år. Det är inte så konstigt om dehär 18-åriga tjejerna vinner liksom :)
Mycket tråkigt.

Jag har ingen koll på vilket lag det är som leder division III i ponnydressyr nu, men från mamma och syrran har jag hört att Nääs ligger bra till och att Alingsås varken är bäst eller sämst. Nu hoppas vi på storvinst på hemmaplan såklart :)
Annars har vi ju alltid elit-laget att vara stolta över ^^

Notera Vi:et.

Det är en sportsterm som jag brukar skälla på andra när dom använder. Haha ^^
Speciellt fotbollsspelare och andra lagsportssupportrar.
När laget vinner eller det går bra för dom, då säger de lata människorna bakom TV-skärmarna att "det gick bra för oss!" eller "fan va bra vi är!" eller "Vi leder stort!" men om laget som de håller på skulle förlora, då är det plötsligt inte Vi längre, utan "dom". Haha ;)

Ett litet random inlägg här :)

Jag blev lite deprimerad utav dagens väder, hade tänkt gå ner till mjörn och fota höstträden som speglar sig i vattenytan, men det har varit molnigt sedan jag kom hem vid halv 3 idag. Himla tråkigt. Får se på lördag :)

hejda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0