Hästar och så vidare!

Hej hej :)

Min ponny är halt. Inte så roligt. Hon har sprungit runt i hagen och varit tokig, inte konstigt att hon gjorde sig illa i dethär vädret. Hagarna är antingen leriga eller stenhårda, eller både och. Mamma och syrran var med henne hos veterinären i måndags. Det var inget farligt, en öm muskel i bak bara, som tur var. Så nu går hon på mediciner i 10 dagar och lätt motionering, skritt, promenader, utan ryttare.
Hon är snäll i rep som tur är, men det kommer inte bli kul att rida på henne ^^ Tur för mig att jag slipper ;) Nej, jag gillar att rida egentligen. Det är så himla härligt när det går bra. Men bara när det går bra, och bara att rida. Jag tycker det tar tid att vara i stallet, tid som jag hellre lägger på något annat, jag blir sur när det inte går bra och orkar inte träna för att få det perfekt. Och dessutom är jag trött på att vara trött hela tiden ^^ När jag kommer hem från skolan vill jag bara vila och på helgerna vill jag bara sova. Får se om jag rider till sommaren igen, fast då kanske jag har växt ur den lilla ponnyn!

Lilla och lilla. Hon är ju faktiskt en medelhög D-ponny. Ganska smäcker, men jag vet inte varför jag efter typ ett halvår, fortfarande kallar henne för lilla ^^ 6 år är ju en vuxen häst, hon har dessutom haft föl. Och hon är inte mycket smalare än johannas alegro, och som sagt en D-ponny.
Jag glömmer nog av att Calle inte finns längre. Det känns verkligen som om det bara var några dagar sedan jag red honom ordentligt sist. Herregud, några ganska många, månader är det ju.

Aja :) Lite sad blev jag nu märke jag. Inte bra :)
Ett reklamblad som ger mig en gratis fotobok kom hem på posten för några dagar sedan. Jag kan inte riktigt komma på vad jag ska fylla den med för bilder. Hästbilder känns så himla tråkigt, jag har inte 30 bra bilder på mig och Cattis och jag kommer bara deppa om jag fyller den med Calle-bilder.
Just nu lutar det mot någon slags portfolio, men jag vet inte :)

Jag var och köpte färgpatroner till min skrivare också igår. Det var inte roligt kan jag berätta. 795 kr! Där rök verkligen denna månadens studiebidrag -.- Men nu får jag i alla fall utskrivet bilderna som jag vill sätta upp i rummet. Sedan kom jag på att jag behöver fotopapper för att göra det också och det var ju mindre roligt, för det är inte heller så billigt. Någon som vill ge mig alla pengar i världen tack? :) Och en Ben & Jerry's-glass!

hejda

Hm, såg just att inläggen blir väldigt jobbiga att läsa när de är så himla breda. Bilderna är ju visserligen skitfina när de är stora, men jag vet inte. Får tänka på det :) Bloggen fortsätter att renoveras i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0