En helt vanlig fredag

Fredag.

Torsdag.

Ben & JerrysBen & JerrysBläääää. Jag ogillar torsdagar extremt mycket. Visserligen brukar det publiceras ett nytt avsnitt av Vampire Diaries säsong 2 på facebook på torsdagar, och familjen storhandlar så att jag får Ben & Jerrysglass. Och det är ju inte fel! Men när man vaknar på torsdagar så känns det som om det är fredag och när man går och lägger sig på torsdagar så känns det som fredag. Och det brukar inte gå något bra på tv på kvällen. Så diss på torsdagar.

Men idag var ändå en ganska okej dag. Alla rätt på franskaprovet och mvg på den skriftliga delen som jag gjorde i förra veckan, häääärligt. Än så länge är det lätt ^^ Jag funderar allvarligt talat på att inte läsa steg 4 & 5 sedan. 3 är ju obligatoriskt, men å andra sidan så är ju språken asbra meritpoäng. Men vad ska jag med franska till? Ingenting. Jag gillar inte ens paris, och afrika har jag inga planer på att flytta till. Aja. Får fundera.

Mamma och syrran är ute i stallet. Hästen är fortfarande halt, något bättre med medicinen men hon gillar inte att vila och bara bli lätt motionerad. Lite galen är hon :3

Jag har fortfarande inte kunnat bestämma mig för vad jag ska stoppa i den gratis fotoboken som jag fick av Inkclub för någon vecka sedan. Det suger. Skolfotona och skolkatalogen kom för ett tag sedan. Jag ser så galet ful ut i katalogen ^^ Men enfotot blev hyfsat, vi fick bestämma hur vi skulle stå själva och så fotades man från midjan och upp ungefär. Mycket snyggare än att sitta och lägga huvudet snett på axeln, ser alltid så puckad ut på såna bilder ^^ Jag körde handen på höften och bett smile typ ;P

Hästutrustning är så himla härligt :D Gör lite ont att inte rida när jag kollar på bloggar och hemsidor ^^ Saknade Calle himla mycket idag. Lilla fina Calle. Jag funderar på att fylla fotoboken med bilder på honom, men jag vill som sagt inte bli depp hela tiden och det blir jag när jag tänker på honom.

kongoOm det finns någon som vet något om Kongo Kinshasa så får du gärna dela med dig utav detta ^^ Samhälls-examination om Diktatur och Demokrati och jag ska skriva om Kongo. Inte så värst pepp.

Men det fanns värsta mycket fakta om Kongo och jag vet någonstans (väldigt långt bak) i bakhuvudet att jag har hört om kongo-konflikten osv. Så det blir nog bra :)

Hade funderat på något land med diktatur istället som för i Kongo, bristande demokrati, men ändrade mig sedan. Det man tänker på när man (jag. detta är min blogg. varför säger jag man så ofta?) tänker på diktatur är ju Korea (nord?) och det finns ju typ ingen info om det. Sedan tänkte jag Vitryssland och Zimbawe men det var mest en massa rörig fakta om det.

hejda


Kommentarer
Postat av: Emilia

Hej! Jag har redan kommenterat men denna blogg är så snygg! Jag älskar den!

2010-11-18 @ 17:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0