Önskelista

I brist på annat att göra så bloggar jag lite :) Och jag tänkte göra en liten önskelista för i år! Men först vill jag att alla ska titta på bilden här nedanför och klicka på denna länken: http://www.thebodyshop.com/_en/_ww/values-campaigns/trafficking.aspx Samt skriva på namninsamlingen :) Det tar bara en minut och kan rädda liv! Trafficking är så jävla sjukt och måste stoppas.

Kampanj hos The Body Shop, för övrigt :)

trafficing


Jag vet inte riktigt vad jag önskar mig i julklapp i år faktiskt. Nya grejer till kameran är ju alltid nice, men jag har inte kollat in något objektiv eller så som jag hemskt gärna vill ha. En ny mobiltelefon tänker jag inte önska mig i julklapp direkt, det är mer en födelsedagspresent. Men jag skulle ju inte bli sur om jag fick någon ^^

experia x8Experia X8 är det jag vill ha om jag ska ha en ny. Pappa har en och den är precis lagom stor och inte för konstig att använda. Ganska snygg. Jag gillar vitt. Den hade en rosa baksida också ^^

Experia mini är för liten och den stora är för stor och klumpig. Jag vill inte ha ett tangetbord. Tror jag inte. Det blir nog lite konstigt. Jag blir typ störd om jag ska skriva på någon annan dators tangentbord, kan tänka mig att det är hundra gånger värre på ett minilitet-mobiltangentbord.
Dessutom har jag hört att mobiler med både touch och tangentbord ska ha väldigt lätt för att hänga sig så att varken touch eller tanget funkar och det pallar jag inte.

Lite härligt hade det varit om jag kunde få en touch-mobil med lite roliga finesser, facebook, wifi och allt detdär, istället för den tråkiga som jag har. Men den duger så länge i alla fall, och den klarar av kyla. Det är ju ett problem för vissa touch-modeller.

mobilDen till höger är det jag har nu. Verkligen inte världens bästa eller modernaste på något sätt. Köpte den mest för att jag inte ville ha en svindyr touch i början, men nu när det finns så galet många modeller och de har utvecklats så bra så vill jag nog ändå ha en roligare. Den jag har är dessutom fullständigt värdelös, har varit borta i minst 4 veckor totalt på reparation och den hänger sig väldigt ofta. Så ja tack, en ny mobiltelefon men jag tror inte jag vill ha någon i julklapp.

Update: Haha. Stryk detdär. Vem försöker jag lura? Jag vill visst ha en telefon i julklapp ^^

Självklart vill jag ha pengar i julklapp. Det vill jag alltid ^^ Johanna vill inte åka till london med mig på februarilovet, hon suger, men jag vill ändå hemskt gärna åka till london. Får väl åka själv om ingen vill följa med, haha :) 

the body shopLite saker från The Body Shop som inte vore helt fel att få :) Det översta setet vill jag verkligen ha, men det stora under är ju inte heller fel ^^ Det kan bli väldigt mycket bara, när det är så stort utav allting. Eller nej ^^ Haha. Men den flytande tvålen, läppbalsamet och bodyscruben är det som jag helst vill ha.

Citron är det som gäller.
Jag har produkter som luktar körsbärsblommor, moringa, white musk och grapefrukt redan och jag har nästan börjat tröttna på dem.

Vaniljparfymen luktar också galet gott.

Det är himla synd att de inte säljer parfym av alla dofter, hade helst velat ha det.
Gillar inte riktigt de dofter som säljs på tex Kicks. De luktar på samma sätt allihopa, vissa mer andra minde fjortis och billigt ^^

Smink är dock ingenting som jag önskar mig ^^ Gärna smycken däremot. Skulle behöva (läs: vilja ha väldigt gärna) ett ganska kort silverhalsband med ett ganska litet, diskret smycke på. Gärna något liknande i guld också. Som piffar upp linnen och vanliga t-shirtar.
Armband, ringar och örhängen gillar jag också att få. Inte för mycket färg på armband och ringar dock, och inte armband som är stela ^^ De ska vara töjbara, annars åker de bara av :S
Men örhängen med färg är helt okej. Mycket glittrande stenar också. Kärlek på blingbling på alla sorters smycken. Sen får jag ju inte glömma att jag kommer ha en piercing i naveln till jul också :D För hoppningsvis, om pappa har tid och om jag inte ska ha livräddning på idrotten på måndag, så tar jag hål redan i helgen! Och såna smycken är ju så galet söta :) Äkta silver till en början med såklart. Hade varit så himla tråkigt om det skulle bli infekterat.

hunter stövlar rosaJag är lite förvånad över mig själv faktiskt, men jag har verkligen börjat gilla stövlar till vardags också! Jag har alltid kopplat ihop stövlar med gödselstacken och regniga dagar i stallet, eller den gamla ko-bonen som vi bodde granne med på landet. Och när folk började använda sina (svindyra) stövlar skrattade jag bara ^^ Så galet fult tyckte jag.
Men icke! Inte längre. Nu har jag också börjat gilla det. Men det måste vara HUNTER såklart.
Och det är fortfarande riktigt fult med gröna stövlar, men rosa hunyerstövlar i den höga stuprörsmodellen med stickad vit socka inuti till mörkgråa strumpbyxor eller genomskinliga svarta tights och en vit tröja med typ volanger till - Vill ha!

Vill verkligen ha.
(Fast jag är fortfarande lite tveksam på något sätt. Stövlar lix? Hahahaahahaaa)







Underkläder och presentkort i butiker som MQ (1), H&M (6), Vero Moda (7), Bik Bok (3), BlingBling (2), Gina Tricot (4) & Carlings (5) är sånt som står på min önskelista varje år och jag tröttnar aldrig på det :) Kläder alltså! I år vill jag även gärna ha ett headset då mina har en tendens att gå sönder så fort jag tittar på dem. Otroligt störande.

headset

Det är väldigt viktigt att det blir rätt sorts hörlurar ^^ Jag hatarhatarhatar de med röd kant. Så galet obekväma! Jag vet att det är jag som tycker fel. Är säker på att alla jag känner skulle säga tvärt om om jag frågade ;)

Jag kommer fylla på önskelistan med fler saker vartefter att jag kommer på såklart :)
Efter ytterligare lite funderingar kring ämnet så har jag nu kommit fram till att önska mig biobiljetter/presentkort på SF-bio vore inte en sån himla dum ide. Och pengar :) Någon gång i livet kanske jag vill ta körkort. Det är lite galet att jag får börja övningsköra nu faktiskt ^^

Vad önskar du dig i julklapp?
hejda


Kommentarer
Postat av: Linnea

Den som är rätt är ju snyggast men den andra har skönare hörlurar :) tycker jag ;)

2010-11-18 @ 21:13:00
Postat av: mormor

Julklappsönskningarna "luktar" många sköna tusenlappar.Men önska får man ju. Kommer på söndag håll dej hemma då, kanske kan jag lätta lite på ev. klädbehov. Kram/M

2010-11-19 @ 09:01:13
Postat av: anniepannii ♥

Hejhej, jag har faktiskt ingen aning. Det är inte jag som har fixat och trixat med det :)

2010-11-19 @ 22:02:03
URL: http://anniepannii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0