Ett plötsligt sug för sorgliga filmer

Hade lite myskväll med familjen ikväll. Hyrde filmer från hemakväll.

robin hood 2010 filmFörst såg vi Robin Hood, den nya från 2010. Det finns ju så galet många Robin Hood-filmer att man typ har tröttnat. Men denna var riktigt cool, annorlunda. Jag rekommenderar den verkligen till alla som inte har sett den. Himla häftig var den att se med surround-ljud och storbildstv. Nästan som på bio :) Den handlade i alla fall mer om vad som hände (kunde ha hänt) innan Robin blev Robin Hood i Sherwood-skogen. Jag gillar skådespelaren i huvudrollen också, jag tror han spelade i Gladiator som går på sexan väldigt ofta. Långfilm med en handling om nästan samma sak, en duktig stoldat som blir gladiator (istället för fredslös som Robin) bara för att kungen vill ta åt sig all ära och känner sig hotad.
Jag gillade dom andra skådespelarna också. En guldstjärna till hon som spelade Marion. Och Lille John var ganska snygg ^^ Jag kommer se filmen igen, absolut :)

remember me filmRemember me var den andra filmen vi såg. Gud vilken bra film! Verkligen en utav de bästa filmer som jag har sett i år. På flera år, faktiskt. Jag önskar bara att jag hade sett Robert Pattinson i Remember me innan jag såg honom i Twilight. Han var ju galet snygg redan i Harry Potter och den flammande bägaren, men i Twilight ser han bara så himla sliten ut. Som om han går på någonting typ. Han spelade så galet bra i Remember me och nu älskar jag honom lite igen känner jag.
Historien var så himla fin och jag hade verkligen inte väntat mig slutet som var så himla hemskt. Jag sitter fortfarande och gråter och det var typ 20 minuter sedan den tog slut nu ^^ Jag brukar aldrig gråta åt filmer. Okej, vampyrfilmer gråter jag till även om det bara är vackra eller glada scener. Men jag ska se Remember me tills jag kan den utantill nu. Så himla vacker!

okskuldens tid filmOskuldens tid hyrde jag som tredje film. Jag tog den mest för att det är "hyr 3 filmer till priset av 120 kr i en vecka" på hemakvälls nyheter som gäller. Jag har ingen aning om vad den handlar om, eftersom klockan är halv tolv ville inte min familj se på den också -.-

Så det är upp till bevis imon istället. Den verkade ju helt okej av baksidan att döma, men det fanns ingen annan som jag var värsta sugen på att se. Eller jo, en, men den hade inte kommit ut på DVD ännu. Så himla surt -.-

Not Forgotten hette den. Den handlar om en dotter som kidnappas utav en religiös sekt och pappan som ger sig ut för att hitta henne. Verkade väldigt spännande, med bra skådespelare.

Nu har jag ätit så galet mycket godis att jag typ spyr ^^ Jag äter lite till ;) Hur bra vore det inte om man bara kunde äta hur mycket godis som allra helst och sedan vara mätt? Jag kommer ju vara sjukt godissugen när jag vaknar imon igen, även om jag äter tills jag faktiskt spyr nu.
Aja. Godnatt :)

hejda

Kommentera gärna titlar på sorgliga filmer :) Jag vill gråta lite till känner jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0