Ett litet önskemål från mig

09:45
Hej bloggen ;P Sitter i skolan nu. En och en halv timmes historia är det som gäller. Därefter två timmars svenska och sedan slutar jag. Johanna - www.psjohanna.blogg.se - och jag ska shoppa i göteborg i några timmar efter det och sedan är det öppet hus på min skola :) Vi ska vara där och berätta för niorna att Jensen Gymnasium är bäst :)

http://www.jenseneducation.se/Gymnasium/Om-JENSEN-gymnasium/Vara-gymnasieskolor/goteborg/
Det är min skola det ^^

Johanna var hemma hos mig igår för övrigt. Vi pluggade historia väldigt flitigt :) Ingen ironi i det faktiskt, vi var väldigt duktiga!

Jag vill väldigt gärna ha fler kommentarer :) Ni är dåliga på att kommentera.

11:57
Nu är den svenska som gäller. Vi har datorerna mycket idag (Y) Det gillas. Men HAHAHAHAHAHA johanna visade mig en väldigt rolig sak på en ogillad människans blogg ^^ Aja. Svenskan. Jag ska skriva en krönika om sagor, sägner och myter. Om någon vill så får den människan hemskt gärna skicka ett sådant arbete till mig :)
Haha nej, men det går bra. Förutom att jag tog en liten bloggpaus nu mitt i tvåtimmars-lektionen. Jag ska inrikta mig på könsroller eller skönhetsideal som presenteras väldigt tydligt i de flesta sagor (främst Disney jag tänker på nu). Jag kan verkligen inte bestämma mig för vilket. Hjälp?
hejda

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag är bra på att komentera tycker jag :)

2010-11-17 @ 12:12:50
URL: http://psjohanna.blogg.se/
Postat av: Fotograf Jenny Eriksson

SVAR: Kul att höra :)

Smaken är ju som baken delad- just mönstret ovanpå är spetstyg som jag fotat och lagt på, just för bildsymboliken, jag vill ofta gå djupare in på bilders mening och detta ska då symbolisera känslan, melankolin hur den dols bakom vackra fasader. Som jag skrev, en känsla dold bakom en spetsgardin.



ha en fin kväll!

kram

2010-11-17 @ 22:57:54
URL: http://fotografjennyeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0