En sökmotor för hästrelaterade hemsidor!

hästwebbenEn Facebook-annons klickade jag på nyss. Jag är ju smått beroende utav ansiktsboken, men annonserna brukar jag inte ens titta åt. Men nu stod det ju häst i en utav dem, så jag vart ju tvungen att klicka ;)

Facebookprofilen för www.hastwebben.se kom jag till. Fortsatte till hemsidan och blev genast nyfiken. De har samlat galet mycket material som har med hästar att göra och jag rekommenderar dig starkt att besöka deras hemsida. Jag ska genast gilla deras facebookprofil och fördjupa mig lite i hemsidan, klicka på lite länkar och stanna uppe betydligt längre än jag tänkte mig ikväll ;) I övrigt så sitter jag här och är riktigt irriterad över att min dator fortfarande inte låter mig öppna Ace Html i vilket program jag gör koderna till min hemsida. Så galet störande. Min trialversion har gått ut säger de, ursäkta, men mamma köpte det himla programmet för flera år sedan och det har fungerat utmärkt till för någon månad sedan -.- Precis när jag började få igång hemsidan (vars adress för övrigt är www.thistla.se) och så bestämmer programmet sig för att lägga av. Vi har sparat key-password, serie-nummer osv såklart. Men någon gång bestämde sig visst mamma och pappa för att rensa cd-skivor och sätta in alla i en såndär samlingspärm. Därför skrev de serienummer osv på cd-skivorna för att slippa samla på papper och fodral. Smart. Men pappa skrev med en riktigt tjock penna och bläcket flöt ut så nu kan man omöjligt läsa vad det står. Inte smart. Därför ser min hemsida ut som värsta oseriösa grejen med massa lorem-ipsum-text och "kommer uppdateras inom kort". Himla roligt. Och jag är värsta pepp på att fixa hemsidan, fylla fotoalbumet med massa bilder, skriva texter och så vidare. Men det skiter sig ju!

Imorgon kommer mormor hit.
Klockan 10-11 för förmiddagsfika.
Okej. Förmiddagsfika för normala människor. Mitt-i-natten-kaffe-och-bulle för mig som helst hade velat sova tills klockan 2 vilket jag vanligen gör på söndagar. Blääää. Som tur är är det sovmorgon som gäller nästa vecka. Eller, inte på måndag, inte på tisdag och säkert inte någon annan dag heller. Shit. Jag kom just på att jag lovade johanna att skriva grejs på våran historiauppsats om industriella revolutionen. Bläää. Jaja. En annan gång :) Nu ska jag ta en ruta chocklad och göra mig i ordning för sängen. Sen kanske jag ska läsa. Och nej, det är inte dendär svenska roman-boken som jag skulle ha lånat till svenska-roman-analysen i skolan i fredags. En engelsk vampyrbok, mycket mer spännande (Y) Känns som om min engelska har blivit väldigt rostig nu när jag inte läst det på ett halvår. Jobbig nästa termin.

Gud va jag babblar.
Man kan tro att jag får betalt för att skriva en massa strunt som ingen bryr sig om typ ^^

hejda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0